יום שני, 24 בנובמבר 2014

סטרואידים אנאבוליים מחלות לב

סטרואידים אנאבוליים מחלות לב וכלי דם עם ד\"ר קובי עזרא. http://diet2all.net כאשר סטרואידים אנבוליים מצויים בשימוש במינונים הנדרשים לגוף ושיפור ביצועים (המכונה גם מינוני פיתוח גוף), כל הסטרואידים אנבוליים יכולים לצור השפעה שלילית על מערכת הלב וכלי הדם בגופנו. המידה והחומרה שבו השינויים קרדיווסקולריים השליליים הללו מתרחשים תלויה בשימוש גם בסוג הסטרואידים האנבוליים, במינון, במשך השימוש, בתגובה האישית ובגיל . יל להבין שאת מרבית מהתופעות השליליות בנערכת הלב וכלי הדם ניתנים למניעה כשמתאמים תוכניות תזונתיות מתאימות (דיאטה אישית). העובדה הפשוטה היא שרוב השפעות על מערכת הלב וכלי הדם כתוצאה משימוש בסטרואידים אנבוליים לטווח קצר הינו הפיך. התקפי לב ושבץ כתוצאה מהשימוש החד פעמי בסטרואידים אנבוליים הם נדירים ביותר. סטרואידים אנבולים מקטינים את רמת ה- HDL כולסטרול דבר הנגביר את הנטייה לחלות במחלות לב וכלי דם. כך עולה מתוצאות מחקר אשר הראה כי שימוש ממושך בסטרואידים אנבוליים, כגון: הטסטוסטרון ישנה השפעה שלילית על רמת הכולסטרול HDL בנסיוב של ספורטאים.
למרות כי ישנם רופאים אשר היו ממליצים לספורטאים אשר נוטלים סטרואידים אנבולים, ליטול גם תרופות אשר מפחיתות ומאזנות את רמות הכולסטרול בדם, כגון: תרופות ממשפחת הסטטינים. אך אין זה רעיון מוצלח היות והתרופות ממספחת הסטטינים וגם הסטרואידים האנבולים משפיעים לרעה על תפקודי הכבד!!! כשני שלישים מהמשתמשים בסטרואידים הם מפתחי גוף לא תחרותיים. ביחס לפיתוח גוף, השימוש בסטרואידים משולב כמעט תמיד עם תרופות מרשם ותוספי תזונה בעלי השפעות נוספות. השפעות אלו מגדילות את הסיכון לתגובות בין תרופתיות. מפתחי גוף משלבים את תרופות מרשם בעיקר כדי להילחם בתופעות הלוואי, הנגרמות מהסטרואידים ולשפר את היכולות והמראה הפיזי. הרגלים אלה של טיפול עצמי מביאים לעיתים לתופעות לוואי קשות ומוות פתאומי של צעירים העוסקים בפיתוח גוף. קיימת סכנה, שהתרופות נלוות אלו, כגון Clenbuterol ו-Tamoxifen, עלולות להיות רעילות למשתמש אף יותר מהסטרואידים עצמם.
לסטרואידים אנאבוליים יש תופעות לוואי רבות ומגוונות, חלקן בלתי הפיכות, וביניהן: הפרעות התנהגותיות/פסיכיאטריות, בעיות קרדיווסקולריות, הפרעות בתפקודי הכבד והכליות, פגיעה בתפקוד המיני ובפוריות אצל נשים וגברים, בעיות עור, הפרעות במערכת האנדוקרינית, עלייה בסיכון לפתח סרטן ועוד.
גם שימוש בתרופה באופן מחזורי (\"cycles\") -נטילת התרופה בצורה רציפה באופן יומיומי ולאחר מכן הפסקה ושוב נטילה של התרופה באופן רציף וגם בצורה של העמסה \"העמסה\" (\"stacking\") - שימוש במגוון רב של תכשירים בו זמנית, כשלכל תכשיר משך פעילות שונה מסכנת את המשתמשים.
התכשירים עשויים להיות מזויפים, וומיצרנים שאינם מקפידים על תנאי ייצור נאותים של תרופות. לפיכך, תכשירים אלו עשויים להכיל חומרי לוואי מזיקים, זיהומים בקטריאלים והם עצמם בעלי שונות רבה בין מנה למנה. כמו כן, הסטרואידים האנאבוליים הם תרופות שאינן רשומות במשרד הבריאות, ושבטיחותן מעולם לא נבדקה ולפיכך והנוטלים אותם למעשה נוטלים תכשירים שפוטנציאלית עשויים להיות מסוכנים לבריאות. התכשירים לא ניטלים תחת פיקוח רפואי כלשהו, ולכן המשתמשים בתכשירים אלו חשופים למינונים גבוהים ללא בקרה.

אין תגובות: