יום שני, 29 ביולי 2013

המטרונית בחיפה

חברים יקרים,
לקראת הפעלת המטרונית אני מצרף מעט מידע
1. סרטון הסברה. עם הפעלת הסרטון רואים נהג ברכבו הפרטי כשהוא נמצא בתוך פקק ענק של מכוניות וכל תחנה ברדיו מבשרת לו על פקקים ופקקים ועומסים בכל העיר... הפתרון כמובן... מטרונית!
http://www.youtube.com/watch?v=6Gw97-ZfucA

2. מידע על שלושת קווי המטרונית: המטרונית צפויה לפעול בשלושה קווים: הראשון - מצפון הקריות למרכזית חוף הכרמל; השני - מקרית אתא למרכזית בת גלים והשלישי - מקרית ים להדר הכרמל. פרויקט המטרונית צפוי לשפר את הנגישות אל מרכז העיר ואל שכונת הדר מהפרוורים, ובתוך כך להגדיל את חשיבותה של הכרמלית, שתקשר בין תחנות המטרונית לשכונת הכרמל המרכזי:
הקו האדום, הראשי: אורך: 25 ק\"מ; מצומת כורדני למרכזית חוף הכרמל דרך העיר התחתית; תדירות: 3-5 דקות; משך נסיעה: כ- 55 דקות. קו זה אמור לפעול 7/24.
הקו הכחול: מקרית אתא לרכבת בת גלים דרך העיר התחתית. תדירות: 7-8 דקות; משך נסיעה כ- 45 דקות. יפעל בשעות חמש בבוקר עד 01:00 בלילה, לעת עתה אין אישור להפעלתו בשישי שבת.
הקו הכחול: מקרית ים להדר הכרמל (דואר מרכזי בצומת הנביאים הרצל). תדירות: כל 10 דקות. משך נסיעה: כ- 45 דקות. יפעל בשעות חמש בבוקר עד 01:00 בלילה. הקו לא יפעל בשישי-שבת.
כל הקווים נפגשים פעמיים: פעם אחת בחוצות המפרץ ופעם שנייה במרכזית המפרץ. מעיון במפות נראה לי שלמעשה כל הציר בין חוצות למרכזית המפרץ הינו ציר משותף ויתכן שגם למשל בתחנת בתי זיקוק ניתן להחליף קווים.

3. נגישות: כיוון שהמטרונית הינה חלק מהיצע התחבורה הציבורית בארץ, חלות גם עליה התקנות הרלוונטיות של משרד התחבורה בנושא נגישות לבעלי המוגבלויות השונות. לכן, העלייה והירידה מרכבי המטרונית תתאפשרנה גם לבעלי מוגבלויות, בתחנות המטרונית יסומן פס מיוחד לשימוש כבדי ראיה ועיוורים וכן יכריזו את מספר הקו שנכנס לתחנה. בתוך המטרוניות יכריזו את שם התחנה הקרובה, ותתאפשר קבלת נתונים גם באמצעות שילוט בתחנות, בטלפון הנייד ובאינטרנט. בנוסף, גם כלי הרכב עצמם יחויבו לעמוד בכל התקנים הקשורים בנגישות.

למעוניינים הנה קישור לערך מטרונית בויקיפדיה שם מוצגות המפות של הקווים

http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%9E%D7%98%D7%A8%D7%95%D7%A0%D7%99%D7%AA


אין תגובות: