יום שני, 2 בפברואר 2015

גל של אהבה

ספר ילדים מומלץ
גל של אהבה

הספר גל של אהבה מאפשר שיח פורה בין הילד להוריו, מעורר דיון בסוגיה שאין לה תשובה חד משמעית ועבור הילד מאוד מבלבלת. הילד חווה אהבה בכל מיני צורות , בזמנים שונים ומדמויות שונות בחייו(אמא , אבא, סבתא, סבא, אחים, דודים, גננת, חברים) לכל אחד מהדמויות בחייו יש דרך שונה לאהוב.
כל ילד אוהב באופן המתאים לגילו . התפתחותו התקינה תלויה בכך שמישהו יאהב ויקבל אותו ,כאשר ילדים קטנים נשאלים : מה זאת אהבה? אין להם את היכולת לבטא זאת במילים. למרות שמחסן המילים נמצא בראשם , אין הם יכולים לעשות את ההקשרים הנכונים כדי לבטא זאת. בתחילתו של הספר יש הנחיה להורים כיצד לכוון את הילד מתוך מחסן המילים שהוא מכיר. ( גם אנו זקוקים לו) ובעזרת השאלות שבסיפור להסביר מה זאת אהבה?
הילד זקוק ל\"הזדמנויות \" לשיתוף ולאוזן קשבת,
כאשר צורך זה ממומש , משתחררת אנרגיית אהבה עצומה בין הילד להוריו והילד לומד להיות נאהב ומאוחר יותר לאהוב את האחר.
הספר מתמודד עם שאלות כגון:כיצד אוהבים? מה זאת אהבה? ואיך זה שאוהבים גם כשכועסים?
כעס הוא רגש \"נורמלי\" ובעל חשיבות . כמו כל יתר הרגשות האנושיים, כל אחד מאיתנו חווה כעס בעצמה כזאת או אחרת .לעתים , כאשר אנחנו מרגישים כעס , אנו מודעים לכך שמשהו \"לא בסדר\" ומתנצלים או שלא.... הסיבה היא, שלא תמיד אנו יודעים לפרש את הסיבה האמיתית לכעס, אנו יודעים מה הצית את הרגע וגרם לנו לכעוס אבל לא מה הסיבה התת הכרתית שלנו .
להיות הורה, הוא בוודאי אחד התפקידים המתוחים ביותר שקיימים.לילות ארוכים, שעות רבות, שורה נצחית של תפקידים ודרישה תמידית לתשומת לב .כיוון שילדים אינם מודעים לדרישות ה\"תפקיד\" לרוב הם מפרשים את הכעס כחוסר אהבה ישירה כלפיהם. (כשהילד כועס על הוריו הוא יאמר: אני לא אוהב אותך!!!).
הספר מעניק הזדמנות נהדרת הן להורה והן לילד
לשוחח על העניין ולתת בהירות בעניין הכעס .בספר מוזכרות סיבות לכעס כגון: פחד,דאגה, עייפות, חוסר הבנה ...ועוד

קריאה מהנה ושיתוף נפלא יחד עם איורים צבעוניים שמותאמים לעולמם של הילדים יוצרים אוירה של אופטימיות ואהבה.
בהצלחה



אין תגובות: