יום חמישי, 24 בפברואר 2011

הפגנת יחיד

\"הפגנת יחיד\" הינה הפגנה של אדם יחיד.

זוהי הפגנה של אזרח אחד כנגד השיטה השלטונית כולה האוכפת אותו בארצו.

\"הפגנת יחיד\" באה לברר מה קרה לנו, ובאה להציע דרך חדשה.

הפגנות מחאה רבות נעשות בארץ, אך הן לא \'עובדות\' או יעילות. בדרך כלל הן משמשות בדיעבד ואף במסווה -כלי עזר למערכת הפוליטית, ומשמשות במה פרדוכסלית לקולותיהם של פוליטיקאים שכנגדן יצאו.

לאחר עבודת שטח של כשנתיים, בניסיון לברר מה קורה לנו כאן בארץ הזאת, מתברר שהתקופה הנוכחית הינה צומת היסטורית של העם היהודי לקביעת הדרך, לתשובה לשאלות כגון: \"מהי הדרך\" ו\"מהי זהותנו\" וייחודינו במקום ובזמן .

\"הפגנת יחיד\" צולמה בקדש-ברנע, בין ראש השנה ליום כיפור, והינה דיבור חופשי של הטקסט \"הפגנת יחיד\", שנכתב בגרסתו הראשונה ב- 4.11.97.

הפגנת יחיד מבשרת וקובעת שיש לנו,האזרחים בישראל, דרך הנובעת מתוך מורשתנו ההיסטורית, המחייבת לקיחת אחריות על חיינו בארץ, ומעבר לכך לקיחת אחריות מעשית על תפקידינו החשוב בעיצוב ההיסטוריה של האלף השלישי. מתוך נסיונינו ההיסטורי ומצבינו הנוכחי, נובעת ומתחייבת ההבנה שהאדם , הפרט בחברה- הינו ערך עליון . מתוך הבנת ערך זה, מתחייבת בצידה עשייה למימושו , והיא השקעה ממשית באדם, בחברתו ובסביבתו.

\"הפגנת יחיד\" מציגה לפני הצופה מציאות שבה: מחד- המערכת הקיימת קרסה ואינה משרתת אותו, כי אם מזיקה לו, ומאידך- טוענת שבאחריותו וביכולתו של הצופה – האזרח- לשנות מציאות זו. המפגין קורא לאחריות ישירה ולפיכך לבחירת נציגים אזוריים לכנסת אשר יבחרו ישירות על ידי האזרחים ובכך יש סיכוי להפרדת רשויות ולהביא לשינוי בסיסי במבנה השלטון.


\"הפגנת יחד\" נעשתה כחלק ממסע, מדרך שעובר המפגין בבירור ותיקון משבר הזהות בחברתנו. המפגין מנסה להעמיד את המשמעויות ,דרך המילה ,במרכז המיצג- כאשר התמונה הויזואלית משמשת כאמצעי. התמונה הינה רקע משני אך פעיל למשמעות וכוחו של הדיבור.

ההפגנה בנויה משלושה חלקים: 1 דקות – פתיחה ; 13 דקות - בירור, סיכומי ביניים, ופתרונות ; 6 דקות - הצעקה, הקריאה האישית של המפגין.

בתקווה שהאמירה של \"הפגנת יחיד\" תניע את הרואים לפעולה, לשינוי ממשי.

אין תגובות: