יום חמישי, 13 בינואר 2011

ריאנה ביוגרפיה

ריאנה נולדה בסיינט מייקל אשר בברבדוס ב-20 בפברואר, 1988, בשם רובין ריאנה פנטי. בשנת 2005, בהיותה בת 17 בלבד, ריאנה שחררה לעולם את אלבום האולפן המלא הראשון שלה בשם Music of the Sun, אשר יצא דרך חברת התקליטים דף ג\'אם רקורדס. אלבום הבכורה שלה נכנס היישר אל רשימת עשרת האלבומים הנמכרים ביותר בארצות הברית, בעיקר הודות לסינגל המוצלח Pon de Replay.
לא חלפה שנה מאז צאת אלבומה הראשון וריאנה כבר הספיקה להוציא את אלבומה השני בשנת 2006, תחת השם A Girl Like Me, אשר הגיע לחמשת המקומות הראשונים במצעד האלבומים הנמכרים ביותר. אלבום זה כלל את הלהיט SOS אשר הגיע לפסגת מצעד הלהיטים בארצות הברית, וכן את הסינגלים Unfaithful ו-Break it Off אשר נכנסו לעשרת המקומות הראשונים במצעד מאה הלהיטים הגדולים ביותר.
בשנת 2007 ריאנה הוציאה את אלבום האולפן השלישי שלה, Good Girl Gone Bad, אשר הגיע למקום השני במצעד 200 האלבומים הנמכרים ביותר ואשר כלל שלושה להיטים שהגיעו למקום הראשון במצעד הלהיטים של ארצות הברית: Umbrella, Take a Bow ו-Disturbia, וכן את הלהיט העולמי Don’t Stop the Music.
בשנת 2009 יצאה אלבומה הרביעי של ריאנה Rated R והוא הגיע למקום רביעי במצעד האלבומים הנמכרים ביותר, כולל שלושה סינגלים בעשרת המקומות הראשונים של מצעד הלהיטים: Russian Roulette, Hard ו-Rude Boy.
בקיץ 2010 ריאנה שיתפה פעולה עם אמינם בשיר Love the Way You Lie, אשר הגיע למקום הראשון במצעד הלהיטים ובכך הוא הפך לסינגל השביעי שלה שהפך ללהיט במקום הראשון. באותה שנה ריאנה הוציאה את אלבומה החמישי, Loud, אשר הגיע למקום השלישי במצעד האלבומים והפך לאלבום החמישי של ריאנה שמטביע את חותמו על מצעד עשרת האלבומים הנמכרים ביותר.

אין תגובות: