יום חמישי, 30 באוקטובר 2014

דלקת הנרתיק וגיניטיס

דלקת הנרתיק וגיניטיס - אבחון הדלקת נעשה בדרך כלל ע\"י הגינקולוג, באמצעות בחינת הסימפטומים וההפרשות. בנוסף, ניתן לערוך בדיקת חומציות להפרשות הנרתיקיות, תרבית למציאת עקבות פטרייה או חיידק ותרבית ובדיקת שתן למציאת זיהומים וחיידקים במעבדה. בנוסף, על הרופא לשלול המצאות חפץ זר בנרתיק, קיום דלקת בצוואר הרחם וסרטן בפות או בנרתיק (בדרך כלל באמצעות בדיקת PAP).

אינסומניה קושי בשינה

אינסומניה קושי בשינה - בדרך כלל נעלמים נדודי השינה מסוג זה עם הסתגלותו של האדם לשינוי שהוא חווה, ולכן אין סיבה מיוחדת לטפל בהם. עם זאת, במקרים בהם מפריעים נדודי השינה הזמניים לתפקודו התקין של החולה, או כאשר הם מתארכים מעבר לכמה שבועות – נדרש טיפול בבעיה. טיפול בנדודי שינה חולפים או קצרי מועד מתבצע בדרך כלל באמצעות תרופות שינה, אך לאחרונה נמצא שגם טיפול התנהגותי יעיל מאוד במקרים אלו‏.

דלקת חניכיים

דלקת חניכיים הינה קרוב לוודאי המחלה הנפוצה ביותר. כ- 95% מכלל האוכלוסייה סובלים ברמה זו או אחרת מדלקת חניכיים (ג\'ינג\'ביטיס). הצורה הנפוצה של דלקת חניכיים נובעת מ - \"פלאק\" ומאבנית הנדבקים אל השיניים. הפלאק הוא שכבה דקה ודביקה של חומר לבנבן המכיל חיידקיים, מרכיבים אורגניים שונים ושאריות מזון. כל עוד הוא רך, ניתן הפלאק להסרה ע\"י מברשת השיניים ואמצעי עזר נוספים. אם פלאק אינו מוסר בזמן (חוסר צחצוח, צחצוח לא נכון או לא מספיק), הוא מתחיל להסתייד תוך עשרים וארבע שעות. כך נוצרת על פני השיניים אבנית (אבן השן). מכיוון שהאבנית דבוקה חזק מאוד אל השן, באמצעות החומרים שמפרישים החיידקים, ועקב הרכבה המסויד, אין היא ניתנת להסרה על ידי צחצוח שיניים. האבנית מתרכזת באזור צווארי השיניים, האזור הסמוך לחניכיים, ומתחת לחניכיים באזור זה. קיום האבנית מלווה בדלקת חניכיים כרונית, היכולה להופיע ברמות שונות של חריפות. הגירוי המכאני של האבנית על החניכיים, החומרים המופרשים ע\"י החיידקים וחומרים המשתתפים בשרשרת התהליך הדלקתי, גורמים להיווצרות של \"כיסים\"-חלל במרווח בין השן לחניכיים. בחלק מהמקרים מובילה דלקת חניכיים לדלקת העצם התומכת בשן ולספיגתה, זו התופעה הקרויה \"פריודונטיטיס\", היכולה להוביל גם להתערערות (ניידות) השיניים ואף לאובדנן.

ביכורי השקמה

עכשיו נקטף - ישר למדף

יום שלישי, 28 באוקטובר 2014

דקה דורבולין

דקה דורבולין הינו סטרואיד אנאבולי הניתן בזריקות תוך שריריות. הדקה-דורבולין הינו אחד משתי גרסאות הפופולריות ביותר של הבסיס ננדרולון. החלופה האחרת הינה ננדרולון פנילפרופיונאט בעלת אסתר קצר אשר נספג ומופרש מהגוף באופן מהיר יחסית. לעומתו האסתר דרנואט הינו בעל שרשרת ארוכה של 10 פחמנים המספקת ננדרולון לשחרור איטי יותר, בכך מאריך את זמן מחצית החיים של ל-15 ימים ומאפשר תדירות נוחות יותר של זריקות, בכדי לשמור על רמות יציבות יותר בפלזמת הדם.

גורם גדילה דמוי אינסולין

גורם גדילה דמוי אינסולין IGF-1 עם ד\"ר קובי עזרא. פקטורים מעוררי צמיחה כאמור, הידועים גם כ- IGF (ראשי תיבות של Insulin like Growth Factor) או סומטומדינים, הם מלקולות פוליפפטיד שמיוחסת להם עיקר ההשפעה על הגדילה. הסומטומדינים מיוצרים ומופרשים בעיקר מהכבד למחזור הדם. תפקידם העיקרי לעודד צמיחת סחוסים. כמו כן, הם פעילים בגדילת שרירי השלד והלב, התפתחות הראות, גדילה והתחדשות של מערכת העיכול, גדילת הכבד והכליות, גדילת המוח, התחדשות בלוטות הלימפה, תחזוקת והתחדשות כלי הדם, התעבות העור ורקמות החיבור. כמו כן יש להם תפקיד בהתמיינות כדוריות הדם.

מגבירי טסטוסטרון טבעים

מגבירי טסטוסטרון טבעים הצעד הראשון באבחון נכון הוא מודעות הגבר והצוות הרפואי לבעיית חסר הטסטוסטרון. אם אתה נמצא בסיכון מוגבר לחסר טסטוסטרון או אם אתה סובל מהתסמינים האופיינים של חסר טסטוסטרון, כדאי לפנות לרופא ולבקש בדיקת טסטוסטרון. בדיקת הטסטוסטרון היא בדיקת דם פשוטה, אינה דורשת צום או הכנה מיוחדת וזמינה בכל קופות החולים. אם נמצאה רמת טסטוסטרון תקינה, יש צורך להמשיך ולחפש את הגורם לתסמינים. אם נמצאה רמת טסטוסטרון נמוכה, לרוב יציע הרופא טיפול בטסטוסטרון. לעיתים יבקש הרופא לחזור על הבדיקה על מנת לאשר את הממצאים או לערוך בדיקות נוספות על מנת לאתר את הסיבה לחסר הטסטוסטרון.

יום שני, 27 באוקטובר 2014

סטרואידים והקרחה

סטרואידים והקרחה עם ד\"ר קובי עזרא. השינויים ההורמונליים החלים אצל האישה המבוגרת ידועים ומוגדרים היטב, וזכו לתשומת לב נרחבת על ידי הממסד הרפואי כמו גם לטיפול במקרה הצורך. לעומת זאת, השינוי בתבנית הביטוי ההורמונלי אצל הגבר והשלכותיו על מצב בריאותו הנפשית והגופנית נחקרו במידה מועטה, ולמעשה הוזנחו במשך שנים רבות. בעשור האחרון חל מפנה, ויותר חוקרים נותנים את דעתם לחקר ההשפעות הגופניות הנגרמות על ידי השינוי בתבנית הביטוי ההורמונלי אצל הגבר המבוגר, וקיימות עדויות מעבודות מבוקרות המראות כי שינויים אלה מהווים מרכיב עיקרי בהתפתחות מחלות האופייניות לגיל השלישי. הכרת השינויים הללו יכולה להוות אבן יסוד בבניית תוכניות לטיפול מונע למחלות אלה.

חשיבות הטסטוסטרון

חשיבות הטסטוסטרון בגוף עם ד\"ר קובי עזרא. החל מגיל 40 רמת הטסטוסטרון בדם הגבר יורדת בממוצע של 1% כל שנה, כך שמתקבלת תת-פעילות בלוטות מין (Hypogonadism) ביוכימית בכ-10% מהגברים מתחת לגיל 60, ושכיחותה עולה עד מעל 35% באוכלוסיית הגברים מעל גיל 60. לירידה בערכי הטסטוסטרון המתרחשת עם הגיל, מתלווה עלייה ברמת הגלובולין הקושר טסטוסטרון החופשי, בד-בבד עם ירידה בהיענות לטסטוסטרון של אברי המטרה, דוגמת המוח, העצמות, הערמונית והשרירים, כך שסך כמות הטסטוסטרון הזמינה לפעילות התאים יורדת בצורה משמעותית.

טסטוסטרון והמטבוליטים

טסטוסטרון והמטבוליטים שלו (דיהידרו-טסטוסטרון, ננדרולון) עם ד\"ר קובי עזרא.

טסטוסטרון גורמים הפוגמים

טסטוסטרון (באנגלית: Testosterone) הוא הורמון המין הזכרי העיקרי. הוא מיוצר בכמויות גבוהות אצל הגבר באשכים, בהשפעת ההורמון LH המיוצר בבלוטת יותרת המוח, ואצל האישה, בכמויות קטנות, בשחלות. לטסטוסטרון תפקיד מפתח בדחף המיני, הן אצל הגבר והן אצל האישה. טסטוסטרון גורמים הפוגמים עם ד\"ר קובי עזרא.

טסטוסטרון סטרואיד אנאבולי

טסטוסטרון סטרואיד אנאבולי פעילויות בגוף עם ד\"ר קובי עזרא. בתחילת יצירת העובר הזכר מופרש ההורמון מאשכיו של העובר, והוא משפיע על סימני הזיווג המשניים אצל הגבר. כמו כן, יש לו תפקיד מפתח בזיכור המוח ובדיכוי תכונות מוחיות נשיות.

יום ראשון, 26 באוקטובר 2014

דליות ורידים מורחבים

דליות ורידים מורחבים טיפול טבעי. דליות (Varicose veins) טיפול טבעי עם ד\"ר קובי עזרא.

דיכאון

דיכאון באופן חד משמעי מהווה סימן ברור לכך שהגוף נתון בסטרס.

דיאטה פיתוח גוף

דיאטה פיתוח גוף למר ישראל פיתוח שרירים וגוף חטוב ע\"י ד\"ר קובי עזרא.

תזונה וגלאוקומה

תזונה וגלאוקומה מה כדי לאכול עם ד\"ר קובי עזרא. גורם הסיכון העיקרי למחלה הוא לחץ תוך־עיני גבוה, אך המחלה עלולה להופיע גם כאשר הלחץ התוך־עיני הוא תקין. בכל מקרה שבו קיימת הפרעה לניקוז הנוזלים מהעין, עולה הלחץ בתוך העין ועלול לגרום נזק לעצב הראייה.

גלאוקומה גורמים

גלאוקומה גורמים וסימנים עם ד\"ר קובי עזרא. http://diet2all.net גלאוקומה (ברקית, Glaucoma) הינה קבוצת מחלות בהן מופיע נזק בלתי הפיך לעצב הראייה ובהם פגיעה בשדה הראיה ואף התדרדרות לעיוורון מוחלט. לרוב, גלאוקומה קשורה בעליית הלחץ התוך עיני אם כי תיתכן גלאוקומה גם בלחצים נורמליים. ההפרעה השכיחה קשורה בחסימת דרכי הניקוז של הנוזל התוך עיני המצויים בזווית העין (הנוצרת ממפגש שכבת לובן העין והקרנית). ההפרעה בניקוז גורמת ללחץ תוך עיני מוגבר הפוגע בעצב הראייה באזור הדסקה ובמקולה. כתוצאה מכך קטן באיטיות שדה הראיה ההיקפי עד לעיוורון. טיפול תרופתי בזמן או כירורגי מדורג מאפשר את האטת התקדמות המחלה.

יום רביעי, 22 באוקטובר 2014

אפטות טיפול

אפטות טיפול טבעי עם ד\"ר קובי עזרא.

דיאטה ואנמיה

דיאטה ואנמיה: תזונה למניעת אנמיה!

אנמיה תסמינים

אנמיה תסמינים וגורמים (Anemia symptoms and causes) עם ד\"ר קובי עזרא.

אנמיה

אנמיה - חסר דם עם ד\"ר קובי עזרא.

אנדומטריוזיס

אנדומטריוזיס (Endometriosis) טיפול טבעי בשיטתו של ד\"ר קובי עזרא.

אנדומטרויוזיס

אנדומטרויוזיס (תאי רירית הרחם) עם ד\"ר קובי עזרא.

אקזמה טיפול

אקזמה טיפול טבעי אטופיק דרמטיטיס עם ד\"ר קובי עזרא.

תזונה מונעת אלצהיימר

דיאטה ותזונה מונעת אלצהיימר עם ד\"ר קובי עזרא.

אלצהיימר

מחלת אלצהיימר (Alzheimer) טיפול טבעי מנעתי עם ד\"ר קובי עזרא.

אימפוטנציה

אימפוטנציה (Impotence - אין אונות) ודיאטה לאיזון עם ד\"ר קובי עזרא.

פוריות האישה

תזונה ופוריות האישה (Fertility) עם ד\"ר קובי עזרא.

יום שישי, 10 באוקטובר 2014

בלונים

מופע בלונים

חיידקים ידידותיים

ד\"ר יעקב עזרא אודות חיידקים ידידותיים (Probiotics, פרוביוטיקה).

פיתוח גוף

פיתוח גוף: פיתוח שרירים ארנולד שוורצנגר.

שרירנים פיתוח גוף

שרירנים (פיתוח גוף) של ד\"ר יעקב עזרא לפני ואחרי הדיאטה והחיטובים.

דלקות גרון ושקדים

ד\"ר קובי עזרא מספר בקצרה אודות דלקות גרון ושקדים.

דלקות אוזניים

ד\"ר קובי עזרא מספר אודות דלקות אוזניים (EAR INFECTION או Otitis) בילדים.

אנרגיה קריאטין

המנגנון ליצור אנרגיה קריאטין אדנוזין.

יצירת אנרגיה בפעילות אירובית

יצירת אנרגיה בפעילות אירובית ואנאירובית מאת ד\"ר קובי עזרא.

אנרגיה (Energy)

ד\"ר קובי עזרא מספר אודות האנרגיה (Energy) אבות המזון.